دلايلي براي زيبا نشدن خانه

۲۰ بازديد

شايد شما هم از آن دسته افرادي باشيد كه حس مي كنند خانه شان آن طور كه دلشان مي خواهد زيبا نيست، ولي با وجود اين نمي دانند براي زيبا شدن خانه شان بايد چه كار كنند. توصيه ما اين است كه فهرست برخي عادت هاي بد در طراحي منزل را ملاحظه كنيد. شايد با كنار گذاشتن اين عادت ها بتوانيد در سبك زندگي و دكوراسيون خانه تان تحولي مثبت ايجاد نماييد.

خلاقانه تر عمل كنيد
شايد شما خلاقانه و فراتر از چارچوب هاي ذهني تان فكر نمي كنيد. قبل از خريد هر چيز از خود بپرسيد آيا مي توانم شبيه اين وسيله را خودم به طور خلاقانه، خاص تر و متفاوت بسازم؟ دقايقي را به فكر و نگاه كردن از دريچه اي ديگر اختصاص دهيد. نبايد اولين و ساده ترين فكري را كه به ذهن تان خطور مي كند دنبال كنيد. بدين ترتيب به خلاقيت تان اجازه خودنمايي مي دهيد.

دنبال تقليد نباشيد :
درباره طراحي منزل يكي از بهترين تمجيداتي كه مي توان شنيد، اين است كه ميهمان به محض ورود به منزل تان به شما بگويد «كاملا مشخص است كه اين خانه شماست». اين عبارت به اين معناست كه شما در طراحي خانه به حس و سليقه شخصي خود رجوع كرده و خانه اي ساخته ايد كه كاملا با روحيات تان سازگار است. چنين خانه اي نه تنها منحصر به فرد است بلكه تاثير رواني مثبتي بر شما مي گذارد و حسي از قدرت در شما بروز مي كند كه نشان مي دهد سعي نمي كنيد شبيه شخص ديگري باشيد.

نگهداري وسايلي كه ديگر كاربردي نيست
قبول داريم دل كندن از وسايل و مبلمان بدون استفاده چندان كار ساده اي نيست، اما بهتر است وابستگي خود را به اين وسايل كم كنيد؛ زيرا ديگر پاسخگوي نياز شما نيستند. مبلمان بدون استفاده يا وسايلي را كه ديگر مورد پسندتان نيست بفروشيد يا به ديگران ببخشيد. حتي اگر براي جاي خالي اش تدبيري به ذهن تان نرسد از خالي شدن گوشه اي از خانه نترسيد؛ زيرا ذهن تان را براي ايده هاي جديدتر و بهتري باز مي گذارد.

بودجه اي براي خريد وسايل خانگي اختصاص دهيد
شما بايد به طور ماهيانه يا حداقل سالانه، بودجه اي را براي تغيير دكور يا خريد لوازم دكوراتيو يا كاربردي و مواردي از اين قبيل، اختصاص دهيد. بهتر است هر از گاهي سر كيسه را شل كنيد و دستي به سر و روي محل زندگي تان بكشيد. از محدوديت هاي ذهني تان بكاهيد تا ظاهر، سبك، رنگ و كاركردهاي جديد را براي بهبود سبك زندگي تان به كار بگيريد.

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/reasons1-beautiful-home1.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.